marți, 11 octombrie 2011

Workshop de analiza tranzactionala "Sistemul racket" 22-23 octombrie Bucuresti

Acest workshop are urmatoarele obiective:
1.     Familiarizarea participantilor cu conceptul de racket si sistem racket
2.     Identificarea relatiilor existente intre sistemul racket si alte concepte ale AT-ului: starile eului, strokuri, desconsiderare, cadrul de referinta
3.     Prezentarea impactului sistemului racket asupra inteligentei emotionale
4.     Identificarea racketurilor in coralul OK
5.     Prezentarea celor mai frecvente racketuri
6.     Identificarea si analiza de catre participanti ale propriilor sisteme racket
7.     Strategii terapeutice in lucrul cu sistemul racket

Programul este 11-19.
Inscrierile se fac pana pe data de 17 octombrie trimitand un mail pe adresa cezara.at@gmail.com

duminică, 11 septembrie 2011

Workshop "Cadrul terapeutic-o continua provocare", 6-7 oct. Bucuresti, traineri Rosemary Napper TSTA-O, C, E ; Cezara Dasu, PTSTA-P


Filosofia acestui workshop are ca punct de pornire un citat extras dintr-un articol al lui Shmukler (1991, pg.134) care mi-a marcat percepţia faţă de rolul de terapeut: “A lucra ca terapeut este o continuă provocare în a ne explora şi extinde ariile şi zonele din noi confruntându-ne cu o diversitate de probleme, conflicte complexe şi procese dinamice conştiente şi inconştiente. Implicarea noastră în acest travaliu ne solicită la maxim, în permanenţă resursele. Folosindu-ne pe noi înşine, ne descoperim slăbiciunile şi punctele tari şi suntem determinaţi să creştem şi să ne dezvoltăm aspecte ale personalităţii. Suntem privilegiaţi să avem o profesie care ne obligă să trăim cu o continuă nevoie personală  de a ne dezvolta.“
În acest workshop participanții vor avea ocazia să beneficieze de supervizare și training, să primească perspective și sugestii pentru situațiile provocatoare pe care le-au întalnit în practica psihoterapeutică și  vor avea ocazia de a cunoaște:
·         cum se poate utiliza în supervizare modelul lui Pam Levin asupra ciclurilor dezvoltării
·         modelul de supervizare al lui Erskine care are în vedere acordarea supervizării nivelului de dezvoltare al supervizatului
·         modelul lui Novellino cu privire la etapele de urmat în analiza contratransferului considerând că lipsa înţelegerii relaţiei terapeutice este un handicap pentru terapeut şi client în calea împlinirii potenţialului proiectului terapeutic
·         modelul lui Sills si Hargaden în înțelegerea relației transferențiale, considerând că toate tipurile de transfer sunt încercări inconştiente ca printr-un set de tranzacţii să obţină de la terapeuta un răspuns adecvat emoţional şi cognitiv și fiecare manifestare transferenţială include nu doar potenţialul de reîntărire al scenariului ci şi o încercare de a recupera o relaţionare sănătoasă
        Workshopul se adreseaza atât psihoterapeuților experimentați cât și celor începători precum și tuturor persoanelor interesate de psihoterapie și culisele ei.
 Programul este următorul: pe data de 6.10.11 între orele 18-22, pe data de 7.10.11 între orele 18-21.
Tariful este 150 RON.

Pentru detalii privind modalitatea de plata și locația, vă rog sa trimiteți un e-mail la adresa cezara.at@gmail.com, pana pe data de 16.09.11


marți, 6 septembrie 2011

workshop analiza tranzactionala: Pasivitatea, desconsiderarea, cadrul de referinta si redefinirea; 17-18 septembrie Bucuresti, 24-25 sept. Timisoara

1.      Prezentare workshop: Pasivitatea, desconsiderarea, cadrul de referinţă, redefinirea
Obiectivele acestui workshop sunt:
·         de a familiariza participanții cu conceptele specifice școlii cathexis: pasivitatea, desconsiderarea, cadrul de referinţă, redefinirea
·         de a oferi informații care să faciliteze identificarea relațiilor existente între aceste concepte, precum și între aceste concepte și cele de simbioză și scenariu de viață
·         de a explora stimulii care activează tipuri de desconsiderări, redefiniri și comportamente pasive în funcționarea cotidiană a participanților
·         de a identifica elemente componente ale cadrului de referință al participanților și măsura în care acesta este actualizat corespunzător stării eului Adult
·         de a oferi supervizare și scurte intervenții terapeutice pentru a ilustra conceptele prezentate

Pentru detalii privind locatie si costuri folositi adresa cezara.at@gmail.com

joi, 28 aprilie 2011

Agenda mai

7-8 mai Pozitiile de viata si tipurile de atasament, Timisoara
14-15 mai Pozitiile de viata si tipurile de atasament, Bucuresti

Pozițiile de viață și tipurile de atașament


 
Acest workshop are următoarele obiective:
-de a familiariza participanții cu conceptul de poziție de viață și cu diferitele perspective ale AT-ului asupra dezvoltării pozițiilor de viață
-de a introduce conceptul de coral ok și de a stimula conștientizarea participanților cu privire la propria dinamică în acel coral
-de a identifica stiluri de conducere aferente cadranelor din coralul ok
-de a integra aceste noțiuni  spre o mai bună înțelegere a celorlalți
-de introduce conceptul de atasement și tipurile de atașament
-de prezenta asemănările dintre AT și teoria atașamentului precum și aportul pe care îl poate avea teoria atașamentului pentru AT
- de a explora și prezenta opțiuni terapeutice adaptate tipului de atașament al clienților

duminică, 27 martie 2011

Agenda aprilie

9-10 aprilie Timisoara
16-17 aprilie Bucuresti

Workshop de analiza tranzactionala: Teoria motivationala: stimuli, strokuri, structurarea timpului


Eric Berne o oferit o prin teoria sa motivațională posibilitatea unei înțelegeri profunde a
comportamentului uman, funcțiilor psihologice și comunicării, o teorie care are la bază ideea ca toți
oamenii sunt motivați de foamea de stimuli, de structură și de recunoaștere (strokuri), aspecte care sunt
dinamice interactive și interdependente.

Obiectivele acestui workshop sunt:

-facilitatarea identificării filtrelor de strokuri și a modalităților de îmbunătățire, în caz de nevoie
și a direcțiilor recomandate în psihoterapie

-facilitarea identificării modalităților favorite de petrecere a timpului și a stărilor eului cel mai
active

-identificarea relațiilor compensatorii între foamea de structura, de stimuli și de recunoaștere

-stimularea conștientizării cu privire la propria dinamică motivațională și a identificării ariilor
neglijate

-facilitarea dezvoltării unui “psihoterapeut intern” și a unui plan de acțiune în vederea unei mai
bune împliniri a nevoilor

marți, 22 martie 2011

Notiuni introductive in analiza tranzactionala



Analiza tranzacţională este o teorie a personalităţii, o metodă de psihoterapie şi o teorie a comunicării.  Eric Berne, iniţiatorul acestui concept, denumea la început AT ca fiind structurală şi tranzacţională, pentru că avea în vedere modelul, sistemul stărilor eului: Eul Părinte, Eul Adult şi Eul Copil, care ne ajută să înţelegem cum este structurată şi cum funcţionează personalitatea umană din punct de vedere psihologic. O stare a eului se referă la un set de comportamente, gânduri, sentimente asociate şi activate de o situaţie de viaţă. Eul Adult este caracterizat de un set autonom de sentimente autentice, atitudini şi comportamente adecvate situaţiei prezente. Eul Copil se referă la sentimente, atidudini sau comportamente impregnate de experienţele pozitive sau negative din copilărie. Eul Părinte înseamnă trăiri, idei şi comportamente preluate de la părinţi sau alte figuri parentale semnificative. Aşadar, în fiecare moment al vieţii noastre, folosim o structură de stări ale eului, o modalitate de testare a realităţii(reality-testing ego states), un anumit pattern emoţional şi comportamental pentru a comunica şi a relaţiona. Modelul ideal este cel al Adultului integrat care supervizează răspunsurile din Copil şi Părinte. Stările eului sunt despărţite simbolic de o graniţă flexibilă, semipermeabilă, ce permite energiei psihice să circule de la o stare la alta, asigurand funcţionarea naturală a psihismului uman.
Scopul AT, ca modalitate terapeutică,  este acela de creştere şi dezvoltare personală prin identificarea patternurilor disfuncţionale şi evidenţierea stărilor eului folosite cu predominanţă (sau propriului model PAC) şi decontaminarea lor de elementele străine, parazitare, introiectate în copilărie. Controlul social şi ieşirea din scenariu sunt obiectivele urmărite în terapie. AT propune şi o teorie a dezvoltării copilului, conceptul de script explicând cum strategiile de comportament au luat naştere în copilărie şi cum continuam să le utilizăm, chiar dacă acestea duc la rezultate disfuncţionale. Ca teorie a coumnicării, AT poate furniza o metoda de analiză a organizaţiilor.
Filosofia umanistă care stă la baza AT-ului are drept principii următoarele idei:
Toti oamenii sunt OK, se nasc cu potenţialul creativ de creştere şi dezvoltare, au capacitatea de a gândi, pot decide asupra propriului destin şi se pot schimba, prin înlocuirea modelelor de comportament prescrise de scenariul de viaţă asumat în copilărie.
Filosofia AT conduce la două principii de baza ale practicii AT: metoda contractuală si comunicarea deschisă.